Tikroji priežastis, kodėl jūsų brangus kremas nuo senėjimo neveikia

ineffective anti aging products explained

Brangūs kremai nuo senėjimo dažnai nepasiteisina dėl daugelio biologijos ir rinkodaros veiksnių. Odos apsauginis barjeras neleidžia daugumai didesnių nei 500 daltonų molekulių prasiskverbti į odą, todėl tokios sudedamosios dalys kaip hialurono rūgštis lieka paviršiuje. Be to, 60 % odos senėjimo lemia genetiniai veiksniai, o teiginiai apie produktus dažnai nėra moksliškai pagrįsti. Aplinkos veiksniai, pavyzdžiui, UV spinduliai, daro daug didesnę įtaką odos senėjimui, nei dauguma pripažįsta. Supratus šiuos apribojimus, galima atrasti veiksmingesnius odos sveikatinimo būdus.

Odos barjeras: Kodėl dauguma ingredientų niekada nepasiekia savo tikslo

Nepaisant drąsių kosmetikos kompanijų teiginių, senėjimą stabdančių kremų veiksmingumą iš esmės riboja natūralus odos apsauginis barjeras. Raginis sluoksnis, išorinis epidermio sluoksnis, sudarytas iš glaudžiai suspaustų korneocitų, įterptų į lipidų matricą, sudaro didžiulę kliūtį vietinio poveikio ingredientams.

Reklama

Molekulinė masė labai lemia įsiskverbimo galimybes. Tyrimai rodo, kad junginiai, kurių molekulinė masė viršija 500 daltonų, retai prasiskverbia pro raginį sluoksnį, o tai yra riba, dėl kurios daugelis senėjimą stabdančių preparatų veikliųjų medžiagų negali būti naudojamos.

Be to, dėl lipofilinės odos prigimties riebaluose tirpstančios medžiagos geriau patenka į odą, o vandenyje tirpstančius komponentus atstumia, nepriklausomai nuo jų teorinio veiksmingumo.

Ši fiziologinė realybė paaiškina, kodėl brangūs kremai su hialurono rūgštimi, kolagenu ir peptidais dažnai duoda nuviliančių rezultatų– šios molekulės dažniausiai lieka odos paviršiuje, negalėdamos pasiekti numatytų ląstelių taikinių.

Reklama

Rinkodaros teiginiai ir mokslinė tikrovė: Produkto pažadų iššifravimas

Kaip dažnai anti-senėjimo produktų teiginiai atitinka mokslinius įrodymus? Tyrimai rodo, kad tarp rinkodaros teiginių ir klinikinės tikrovės esama didelių skirtumų.

2015 m. žurnale „Journal of Cosmetic Dermatology” paskelbtoje sisteminėje apžvalgoje nustatyta, kad 87 proc. senėjimą stabdančių produktų teiginiai nepagrįsti recenzuota literatūra.

Įprasta rinkodaros taktika – naudoti moksliškai skambančią terminologiją („nano peptidų kompleksai”), remtis patentuotais tyrimais be nepriklausomo patikrinimo, o statistiškai nereikšmingus rezultatus pateikti kaip proveržį.

Reklama

Dauguma teiginių apie „kliniškai įrodytus” yra susiję su gamintojo remiamais tyrimais, kurių metodologiniai trūkumai apima mažą imtį, trumpą trukmę ir tinkamos kontrolės nebuvimą.

Vartotojai turėtų atidžiai tikrinti sudedamųjų dalių koncentraciją, kuri retai atitinka moksliniuose tyrimuose naudojamus kiekius.

FDA nereikalauja, kad kosmetikos įmonės, prieš patekdamos į rinką, pagrįstų teiginius apie veiksmingumą, todėl sukuriama reguliavimo aplinka, kurioje rinkodara dažnai užgožia mokslinį pagrįstumą.

Reklama

Genetiniai veiksniai, lemiantys odos senėjimo procesą

Nors aplinkos veiksniai daro didelę įtaką odos senėjimui, genetiniai veiksniai lem ia apie 60 % odos senėjimo procesų. Konkretūs genai daro įtaką kolageno gamybai, elastino irimo greičiui ir natūraliems antioksidacinės apsaugos mechanizmams dermos sluoksniuose.

Tyrimai rodo, kad MMP (matrikso metaloproteinazės) genų variacijos turi įtakos kolageno skaidymo greičiui, o SOD (superoksido dismutazės) genų polimorfizmas lemia atsparumą oksidaciniam stresui.

Be to, melanokortino-1 receptoriaus (MC1R) genų variantai turi įtakos jautrumui fotosenėjimui.

Reklama

Šie genetiniai polinkiai lemia didelį asmenų reakcijos į vienodą vietinį gydymą kintamumą. Vienam genetiniam profiliui veiksmingas kremas kitam genetiniam profiliui gali duoti minimalių rezultatų.

Tai paaiškina, kodėl vienodi odos priežiūros režimai, nepriklausomai nuo produkto kainos ar sudedamųjų dalių kokybės, duoda labai skirtingus rezultatus.

Suprasti savo genetinį odos profilį gali būti vertingiau nei investuoti į universalius senėjimą stabdančius sprendimus.

Reklama

Daugiau nei aktualios priemonės: Gyvenimo būdo elementai, kurie daro didesnę įtaką odos senėjimui nei kremai

Nors kremai nuo senėjimo yra daugelio odos priežiūros priemonių pagrindas, tyrimai nuolat rodo, kad tam tikri gyvenimo būdo veiksniai daro daug didesnę įtaką odos senėjimui nei vien tik aktualūs produktai.

Ultravioletiniai spinduliai išlieka pagrindiniu išoriniu odos senėjimą skatinančiu veiksniu – tyrimai rodo, kad saulės žala lemia apie 80 % matomo veido odos senėjimo. Mitybos būklė daro didelę įtaką kolageno gamybai ir odos barjero funkcijai, o antioksidantų turtinga mityba susijusi su mažesniu raukšlių susidarymu.

Miego kokybė turi tiesioginės įtakos odos atstatymo mechanizmams ir uždegiminiams žymenims, susijusiems su priešlaikiniu senėjimu. Lėtinis stresas skatina kortizolio išsiskyrimą, kuris ardo kolageną ir spartina odos plonėjimą.

Reklama

Reguliari mankšta gerina odos audinių mikrocirkuliaciją ir ląstelių aprūpinimą deguonimi. Hidratacijos būklė veikia odos putlumą ir barjero vientisumą greičiau nei dauguma vietinių intervencinių priemonių.

Šie keičiami veiksniai kartu nusveria galimą net pažangiausių senėjimą stabdančių preparatų naudą.

Išmanioji odos priežiūra: Kaip atpažinti produktus, kurie iš tikrųjų duoda rezultatų?

Susidūrę su daugybe ambicingų teiginių apie senėjimą stabdančius produktus, vartotojai turi susikurti sisteminius vertinimo metodus, pagrįstus moksliniais principais, o ne rinkodaros retorika.

Reklama

Norint atlikti veiksmingą vertinimą, ingredientų sąrašuose reikia ieškoti įrodymais pagrįstų junginių, ypač retinoidų, peptidų, antioksidantų ir hidroksirūgščių, tinkamos koncentracijos.

Klinikiniai tyrimai, patvirtinantys produkto veiksmingumą, turėtų būti recenzuojami, dvigubai akli ir atliekami ilgą laiką. Vartotojai turėtų patikrinti, ar tyrimai buvo atlikti su visu preparatu, o ne su atskiromis sudedamosiomis dalimis.

Produkto stabilumas ir tiekimo sistemos taip pat turi didelę įtaką veiksmingumui – sudedamosios dalys turi prasiskverbti į atitinkamus odos sluoksnius, kad veiktų taip, kaip numatyta.

Reklama

Profesionalios dermatologų rekomendacijos yra vertingas patarimas, tačiau vartotojai turėtų nepamiršti galimų interesų konfliktų.

Produktus, kuriais pasiekiami išmatuojami pagerėjimai, paprastai reikia nuosekliai naudoti 8-12 savaičių, kol rezultatai tampa akivaizdūs taikant objektyvius dokumentavimo metodus.

Reklama
Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

You May Also Like